Fictie

Moe van alle samenvattingen die van scholieren.com komen, heb ik wat anders bedacht. De leerlingen mogen nu kiezen uit drie opdrachten: een samenvatting en beoordeling, of een boekverslag van scholieren.com met uitleg waarom ze die kiezen (van 20 regels, want uiteindelijk krijgen ze van mij in het voorexamenjaar voor ieder boekverslag een cijfer en dan wil ik wel een eigen tekst kunnen beoordelen) of een ‘echt’ boekverslag. Het uitdelen en bespreken van de opdracht ging goed. Het A4’tje met drie mogelijkheden viel in principe in goede aarde. De eerste opdrachten krijg ik echter pas net voor de herfstvakantie, dus of de uitvoering ook goed verloopt, dat weet ik nog niet. Hier is een link naar de Opdrachten na het lezen van een boek.

Ieder jaar krijgen de leerlingen een mondeling schoolexamen waarin de leerling ondervraagd wordt over de boeken die ze gelezen hebben. Op dit blad staan vragen die de leerlingen aan elkaar kunnen stellen over de boeken die ze gelezen hebben. Er is een versie voor het vmbo en een versie voor de havo.

Een oefening voor een toets fictie in vmbo-tl 3. De toets komt uit de methode Talent en dit is een voorbereiding erop.

Dit is een PowerPoint over het boek ‘Erik of het kleine insectenboek’.

Een boekverslag maken in foto’s.

 

 

 

 

Comments

  1. Hey very nice blog!! Man .. Beautiful .. Amazing .. I’ll bookmark your website and take the feeds alsoI am happy to find a lot of useful info here in the post, we need work out more techniques in this regard, thanks for sharing.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.